"Megint a színpadon" - Színészélmények

2012. április 27. - májlájt

Pénteken volt a harmadik májlájt. A harmadik. Általában a premier jól szokott sikerülni, a második nem annyira, és a harmadik a legjobb. Szerintem nekünk a második sem volt rossz, csak a kevés néző miatt nem volt az igazi. De most volt nézőnk elég - teltház! - , szóval adva volt az esély az eddigi legjobb előadásra.


fotó: GIME

Az előadás előtt átalakítottunk pár dolgot. Ny. Attila rendezői látásmódjába beletartozik, hogy nem szereti, ha a szereplők elhagyják a színpadot, amikor nincsenek jelenetben. Már eddig is ez érvényesült sokszor az előadásban, de ő most a legszükségesebbeket kivéve minden színpadelhagyást meg akart szüntetni. Ezzel elment kb. másfél óra, és 1-2 jelenetbe még belekerült egy kicsi plusz. Rég játszottunk már, úgyhogy próbáltam rákoncentrálni az előadásra. Többször lejártam magamban az előadást. Eddig valahogy nem jutott eszembe, hogy előadás előtt valamivel leüljek, és megpróbáljak rendesen belekerülni a szerepbe. Igazából nem is tudom, mi a jó módszer erre. Most legalább megpróbáltam. Leültem az egyik fotelba, és nagyon erőlködtem. Nem történt semmi… Ráadásul álmos is lettem, valahogy mindig előadás előtt talál meg ez az átok. Végül feladtam, és csatlakoztam a többiekhez… Nem maradt más választás, megint a színpadon, az előadás kezdetekor kellett belekerülnöm a szerepbe… Ha belekerülök egyáltalán.
Amúgy szerintem tényleg ez volt a legjobb, de egyben a legbakisabb is. Furcsa egybeesés, de én így éreztem. Többször nem hangzott el az a mondat, aminek el kellett volna, vagy más mondat hangzott el helyette. De van ez így, szerintem ettől még ma voltak eddig a legerősebbek az alakítások, ma volt leginkább egyben a dolog. Én nagyon jól éreztem magam a szerepemben. Amikor jönnek hozzám nézők, akkor jobban rákoncentrálok. Most sokan jöttek hozzám, ezért különösen odafigyeltem magamra.
Megoszlottak a vélemények, amikor az előadásról kérdezgettem a vendégeimet. Volt, akinek tetszett, és volt, akinek nagyon nem. Utóbbiaknak két dolgot üzenek. Egy: van teljesen más jellegű előadás is itt a Fészek Színházban, el lehet jönni ősztől megint, és kísérletet tenni mással is, hátha az majd jobban elnyeri a tetszésüket. A másik: ha te kiállnál a színpadra, vajon mit produkálnál? Kíváncsi lennék.