Hun vagyunk!?

Félelem. Izgalom. Kíváncsiság. Elvárás. Kik vagyunk? Ki vagyok? Összefüggés. Kételyek. Fikciók. Feltételezések. Kérdések. Válaszok? Ezek vagyunk mi: magyarok.

Fenti fogalmaimat, kérdéseimet kifejtem mind ránk, magyarokra és saját személyemre. Első a „félelem”. Féltem, hogy mit várjak a csoportfoglalkozástól, az új emberektől, ettől az egész helyzettől. Mi magyarok képesek vagyunk félni önmagunk megismerésétől és másoktól, saját kultúránk megismerése is fontos, de néha még ettől is félünk. Nem tudom és nem is értem miért, de ez van, ezt látom és én magam is ezt érzem. Félünk a mástól, az újtól. Magyarok vagyunk.

50274_106873669332865_6241_n.jpg

Az „izgalom”. Eléggé összefüggő érzés a félelemmel, bár ez valóban mindenki fejében pozitívabb benyomást kelt. Izgultam az első színpadra lépésemnél, és hasonló izgalommal léptem át a jól ismert Fészek Színházas Orzy úti kaput. De ma már a színpadra lépés előtti izgalom, hozzá tesz a darabhoz, de az a bizonyos péntek, amikor először találkoztam az új csapattal, fokozott izgalmi állapotba hozott.  Első témánk: magyar vagyok. De mit is jelent ez?

Elvárás. Elvárás mindenhol van, itt is a színházban, magunkat szemben egymással szemben és minden egyes kapcsolatban, ami itt jelen van. Mint ahogy a magyarokkal szemben is, ország, sőt világszerte. Mi az elvárás? Szerintem ezt mindenki maga tudja csak megfogalmazni, elmondani. Én nem ismerek semmiféle meghatározást erre. Ez azt hiszem minden gondolkodó ember saját szavaival, az élményei alapján tudná megfogalmazni.

bogi2.jpg

Kik vagyunk (mi magyarok)? Ki vagyok (én)? Ezzel foglalkozunk minden pénteken. Kik vagyunk, honnan származunk? Ki mit tud és hogy gondolja, milyen téziseket állítottunk, állítottak fel, mi igaz és mi nem. Mik a tények? A bizonyítékok?  Mit higgyek? Mit hiszek? És magamban a ki vagyok kérdése keresem a választ, amire mindenki megoldást akar kapni, az irányt önmegvalósításhoz vezető úthoz. Ami a színházban egybefügg azzal, hogy kit tudok eljátszani. Egymást segítik, magadból építkezve kialakíthatsz karaktereket. Karakterek által megtalálhatod önmagadat.

 A megfelelő kérdések feltételével, megkaphatjuk a megfelelő válaszokat. Kijelentés vagy kérdés? Még én sem tudom. De amint rájöttem, szólok. 

bogi1.jpg

Címkék: magyarok