Más vagyok, de nem úgy

2013. március 27. este 7 óra - nem/más (Fészek Színház / Jemol)

Horváth Mihály Gino nyíltlevelét olvashatjátok, melyet a levélíró a nem/más előadás témája és mondanivalója kapcsán küldött el szerkesztőségünkbe. Az írást teljes terjedelmében, mindenféle változtatás nélkül közöljük. (A helyesírási hibákat próbáltuk javítani, de feladtuk. Ezért elnézéseteket kérjük.)

gino.jpg

Tiszteltt és Nagyon kedves Fészek Club!

Alől írtt Horváth Mihály (aki Gino is, de nem a majálisos, mert azal csak az a közösségünk hogy, szerintem is sok a köcsök), azért keresttem meg levelemel önöket és magukat mert, jelezni kivánok 1 és több próblémmát.

A nem;más? címel bemutatot elöadássukban észleltem 1 nagy és 2 kiss hibát. Ezegröl irok most lenteb.

Merthogy.

Én aki, a detokszikáló muka társa vagyok szeretném felhivni a beccses figyelmüket arra hogy, a körül és mények nem is ugy vanak ahogy, az előadásban megmutatják. Merthogy. A detokszikáló 1 nagyon kedves és barátságos hej. Szeretjük mi azt a munka társak. Szeretek ott dolgozni bár cigány vagyok. (Ha még nem tudnák eszt.) Szerelmem aki Szátyár Erzsébet névre halgat igengyakran meg és fordul ott. Amikor detokszikálja magát hiszen ő és kiscsaládja - akivel teherben állapotos jelenleg és minden számitás szerint is az én babámat hordja szive allat és veséje mellet - gyakran iszik az üveg méjéről. Is. És aszt kell kiemelnem hogy, nagyon kellemessen érzik ott magukat közötünk. Mert a detokszikáló kedves hely mint, már mondottamm.

És van 2 kiseb próbléma is. Felvetült. Az egyik a dóhányzásal kapcsolatos. Mert az nem jó. Söt! Rossz. Nem szerencsés ha a szín daraban ez megemlitva vagyon. Nem.

És a legeslegeslegfontosabb a máság kérdése. Merthogy.

Eröl is irok most. És nem röviden hanem hosszún. Mert a máság kényes téma. Én tudom hiszen más vagyok én is de nem ugy. Hanem máshogy. Cigány vagyok. És mint már emlitém sok a köcsök. És nekünk kisebségnek vannak ezel problémáink. Mert tudomásunkra jutot a sztereo és ugymint monotipia. (Ha csak egyik oldalról haljuk.) Hogy a cigány lop és csal és hazudik. Ez igy eben a formában nem igaz. Lopunk mink is apám főlleg de nem sokat és nem nagyot. Sokat lopnak a pólitikusok és a szinészek. Nekik könyebb a hejzetük mert van miböl lopni. A pólitikussnak pénzből a szinésznek ötletböl. Sok fájdalmat viselünk el. És igen aszt is tudom hogy, a hejesirásom rossz. De tudok szépen is írni, választékosan; kiemelve a lényeget, a velejét a gondolatnak, mélyre ásni az érzékek kusza járatain, megérintve a lelket és agyunk generálta racionalizmusunkat - a kedvenc kifejezésemet pedig még nem is használtam: "aspektusaim" is vannak -, de nem irok inkáb hejesen mert, igy vagyunk szokva. Meg. És sokal vicesseb is eszt olvasni ijen füligdzsimisen ha-ha-ha-he! Mások vagyunk ezel élünk. Együtt.

Ha valaki néma az is más. Ha még cigány is ráadásnak akor ráfázot. Szegény. Merthogy.

Csak eszt akartam megfejteni it önöknek és maguknak. Tiszta szivböl és érzésböl. Mert jó ember vagyok. Aki néma az is az. Kivéve eszt a némakislányt a szindarabban. Az egy g*ci. De mindegy.

Maradok öszínte hivője a clubnak,

Horváth Mihály
(AKA Gino)