Házon belül

Ma délután Gallai Dávid beszélget színházunk újoncaival. Hm. Ilyet én is akarok! A kommersz rajongójaként természetesen bulvár (csoport)interjút készítettem. Mint egy nagy példányszámú napilap tizenkettedik oldalán a mitgondolróla? rovatban! Persze, ha a színházunkról van szó, nem lehet megkerülni a helyzet komolyságát. Sikerül?

Kiss Boglárka (Bogi), Sipos Veronika (Vera) és Orosz Balázs válaszolt kérdéseimre.

bogivera.jpg

nyári képek: Vera és Bogi (Miklós Mátéval)

Hogyan kerültél közénk?

BOGI A Tankörben Tanított Cziczó Attila, első ránézésre egy óriás, nagy ősz haj és szakáll, taln ő a mikulás? Szeretem/szerettem a drámát, a színjátszást. Dávidot már annyira nem, Attila színházában játszik, hm. Készül egy régi darab felújítás. Káélet. Jó lennék a szerepre. Vállalom.

VERA Általános iskolába jártam, amikor a Fészek Színház eljött Bugyira bemutatni egy előadást (Ezerszín) és pár hónapra rá a helyi Művelődési Ház vezetője meginvitálta Attilát, hogy Bugyin is tartson foglalkozásokat. Kaptam egy levelet, hogy ha van kedvem, mehetek színjátszani. Nekem nem volt. Színjátszani? Pff... De anyukám azt mondta, menjek el, ha már kiküldtek egy levelet, maximum nem megyek többször. Húztam a szám. De elmentem. Ottmaradtam. Aztán Attila felvetette, hogy mehetnénk a pesti csoportjába, mivel létszámhiány miatt Bugyin megszűnik a csoport. Eljártunk néhány próbájukra, megnézni milyen is az, és egyszer csak belekerültünk. Megcsináltuk az Iskolapélda munkabemutatót és szépen sorban jött a többi is...

BALÁZS Táborba mentem először. Apa elrugdosott, ha már Attila ajánlotta föl, és egy évvel előtte ráadásul ki is bújtam a dolog alól. Megtetszett és ottmaradtam. A Ritás év nem tetszett. Nagyon nem. Gondoltam, adok még egy esélyt a színháznak a következő táborral, és az után szólt Ny. Attila, hogy lenne egy szerep. Mondtam: oké, és végül belekerültem abba a közegbe, amit az első tábor alkalmával megismertem. Így kerültem a Fészekbe.

bogibalazs.jpg

nyári képek: Bogi és Balázs (Barabás Tamással)

Miért maradtál?

BOGI Mert ez a közösség a családommá vált, Anyám (Ancsi) és Apám (Attila), mindent megtesznek a lelki fejlődésemhez, az önmegvalósításhoz, a szerepléshez. Kötődöm. Jobban mint kéne!? Szükségem van rájuk, és remélem, nekik is rám. Megszerettem a Fészek Színházat, ami mi vagyunk. És nekem ha színház, akkor Fészek, a mi fészkünk.

VERA Rengeteget köszönhetek Attilának és Ancsinak. Számomra nem is kérdés, hogy miattuk maradtam-e. Nyilvánvalóan szeretem az itteni közösséget, a munkát, de elsősorban nem ezek tartottak itt. A második szüleim ők, akik mellett felnőttem, akik mindenben segítenek (meg sem lehet ezt fogalmazni, nekem legalábbis nem megy). Nekem ez az ok. Amit nehéz félredobni.

BALÁZS Megtetszett a közösség, a hangulat. Volt végre mivel foglalkoznom a sulin kívül az unatkozás és a baráti találkozók mellett. Elkezdett érdekelni a színészet, elkezdett érdekelni önmagam, a határaim, a képességeim, a tulajdonságaim. A színház építése-szépítése jó érzés.

Kivel találtad meg legkönnyebben a közös hangot?

BOGI Eleinte Clauval, de a mellett hogy nem sokat beszélgettünk, nekem a szívemhez most a legközelebb Ancsi és Attila áll, no meg Tia. A nővérem. Újabban.

VERA Bandi. Mert rokon. Unokatesó. (Béla szerint pedig szép párt alkotunk.) Mert somlóit kaptam érte. Mert vidéki ő is. De talán csalás őt mondani... Zsanit is, valószínűleg. Mert féligrokon ő is. 14-15 éve ismerem. Velük kezdtem. Csak aztán ismertem meg a többieket. Közülük pedig nehéz választani. Általában alkalmazkodom azokhoz, akikkel együtt dolgozom. Iskolapéldánál Nannival, TI-nél Zsófival, Májlájtnál Balázzsal, nem/más-nál Tiával találtam meg (talán) a közös hangot. Nehéz neveket mondani, mert családként tekintek a társulat tagjaira. (Majdnem) mindenkit megemlíthetnék a felsorolásban.

BALÁZS Attól függ... Az első táborban Nannival. Aztán Danival (Cz.) elég gyorsan összehaverkodtunk, hiszen egymásra voltunk utalva Ritánál. Persze leginkább Ny. Attilával van meg a közös hang. Szóval attól függ, hogy honnan nézzük. Meg hát időrendben Ancsival, akivel évekkel a Jemolba kerülésem előtt az erkélyünkön való borozgatás közben másfél órát filozofáltunk a művészetről.

balazsvera.jpg

nyári képek: Balázs és Vera (Barabás Tamással)

Mi a legjobb a Fészek Színházban?

BOGI A Közösség, az összetartás, inkább összetartozás, a vidámság, és persze a színházcsinálás, hiszen ezért (is) vagyunk mi, A Fészek..

VERA Nekem a közösség. Családszerű. „Papa, Mama, gyerekek..." Nomeg az alkotás. Amikor összeáll valami egésszé. A kettő együtt nekem a Fészek Színház.

BALÁZS A közös munka, az alkotás.

Voltak-e kellemetlen pillanataid? Ha igen, hogyan oldottad meg?

BOGI Itt inkább az a kérés hogy voltak e nem kellemetlen pillanataim. Najó a viccet félretéve: voltak. Nem is kevés, de ha próbálod megbeszélni, együtt megoldani, akár megoldás is születhet.

VERA Természetesen azért itt sem idillien csöpögősen nyálasan tökéletesen működnek a dolgok. Vannak problémák, amiket vagy megoldunk vagy nem. Sajnos én nem vagyok az a típus, aki különösebben szereti másokkal megosztani (vagy csak egyáltalán kimutatni) az érzéseit, így a személyes problémákat általában csendben, magamban oldom meg. Szerencsére azért semmi egetrengetően rossz nem történhet itt velünk.

BALÁZS Lustaság, hanyagság vagy késés miatt volt kellemetlen pillanatom. A megoldás pedig mindig ugyan az: precízebb munka, odafigyelés. A motiváció megvan hozzá.

Vannak-e terveid, elképzeléseid, ötleteid, van-e jövőképed nálunk?

BOGI Van. Nincs. Lesz. Ez mind. Mert nem szeretnék belegondolni hogy elmegyek innen. nekem még mindig nehéz ezt feldolgozni, de muszáj.és kell lennie jövőképnek. Szeretnék többet adni, annyit amennyit csak képes vagyok, erre törekszem. mert szeretem.

VERA Terveim és elképzeléseim bevallom nem nagyon vannak. Jövőképet illetően pedig egyenlőre nem nagyon tudom elképzelni, hogy a Fészek Színház ne szerepeljen benne.

BALÁZS Sem tervem, sem elképzelésem sincs. Csinálom, amit csinálok, és vállalom, amit tudok. Próbálom megismerni és fejleszteni magamat. Maradok, ameddig van még dolgom a színházban. Egyelőre van.

Egy kibővített mondatban hogyan ajánlanád színházunkat másoknak?

BOGI Szeretsz jó hangulatú helyen lenni? Szereted a jó fej embereket? Érdekel a mai világ? És mások nézőpontja? Fiatal vagy és kíváncsi? Akkor itt a helyed, szeretettel fogad téged is fészkében a Fészek Színház.

VERA Értékes dolgot csinálunk, ami még akkor is élvezhető, ha „mélyenszántó gondolataink" befogadhatatlanok: vegyetek jegyeket!

BALÁZS Gyere el, nézz meg egy előadást! Amatőr társulat vagyunk egyáltalán nem amatőr elképzelésekkel, ötletekkel és munkával, hivatásos színészekkel kiegészítve! Jegyáraink alacsonyak, fészkünk arculata egyedi, hangulatunk jó! Kell ennél több?

Címkék: interjú