"Mert pirosra rúzsoztuk a szám" - Színészélmények

2012. február 5. - Iskolapélda
 
Nem tudom miért, imádom az előadás előtti előkészületeket. Izgalmas, mert ez történik a színfalak mögött, amit senki nem lát, és csak mi tudjuk mi történik... Tulajdonképpen itt készülünk fel a produkcióra, ami minden alkalommal más és más. Talán azért, mert nincs két egyforma előkészület sem. 

Sokan sokfelől érkezünk, azt sem tudjuk, kivel mi történt aznap, csak annyit észlelünk egymásból, hogy most épp mosolygós, fáradt, sietős, máshol jár, eszik, beteg, elégedett, koncentrálós, ....stb-stb. Azért én mindenkinek legalább egyszer bele szoktam nézni a szemébe, hogy lássam, hogy van, és hogy lássa, én hogy vagyok. Valahogy így könnyebb a színpadon, mert úgy érzem, egy kicsit egybe vagyunk olyankor, és mindenkinek mindenkit érzékelnie kell ugyanabban a pillanatban. Akkor is, ha valaki épp monológot mond a színpadon, mások a színfal mögött lélegzetvisszafojtva várakoznak, vagy készülnek, és a többiek öltözködnek egyik jelenetből a másikba...Mégis minden pillanatban együtt lélegzünk a darabbal. 

Nagyon izgalmas, és ez az egész már ott kezdődik, amikor megérkezünk... és lenyelem az utolsó falatot a szendvicsből, és beülök a sminkasztalhoz. A smink is más minden alkalommal, mintha ez is befolyásolná, milyen lesz aznap a karakterem. Ma a szokásos rózsaszíntől eltérően Ancsi pirosra rúzsozta a számat. Égő pirosra. Élveztem, hogy most más. És most valahogy más élmény volt játszani is. Éreztem a közönséget, amikor a színpadon voltunk. Ennyire még sosem éreztem őket, együtt lélegeztek velünk ők is... különösen jó élmény volt...
 
Ki tudja, talán a piros rúzs volt az oka...