Miért is?

Miért is fontos tulajdonképpen színházba járni?
Persze: érték, kultúra, szórakozás... Lehet sorolni. Az általánosságokat, a sablont. De nekem kellett valami igazi indok. Nem kényszerből, a tanítónéni miatt végigszenvedni egy előadást. Jól érezni magam úgy, hogy tetszik és értem azt, amit látok - ezt gondoltam 15 évesen. Azóta találtam ilyet.

vera.jpg

Fészek Színház (nem meglepő). Nehéz leírni, mit jelent nekem azóta ez a fogalom/hely. Kezdetben a második anyukámat és apukámat. Akik felneveltek, tanítottak, szerettek (azóta is folyamatosan). Aztán jelentette a második anyukámat, apukámat és a felelősségtudatot. Jelentette a családot, a munkahelyet és az iskolát egyben. Jelentett nekem sok mindent, de majdnem mindig csak másodsorban színházat. Ami furcsa. Mert színház vagyunk. De aki benne van, annak több.

És mit jelent most? „Mindent. Ami az összetartozáshoz szükséges.” Értéket, kultúrát és szórakozást. És még valamit. A leírhatatlant. A megfogalmazhatatlant. Amiben rengeteg dolog benne van és ha valamelyik kiesne, nem maradna ugyanolyan. Jó lenne, de nem Fészek.