"Stockmann lekéste az előadást" - Színészélmények

2012. március 24. - A nép ellensége

Stockmann lekéste az előadást... Helyette Ján jött be. Ami nagy gáz.

Biztos nem tudják a kedves olvasók, és ezért elmondom, hogy életemben először a Fészek színházban álltam színpadon. Az Iskolapélda nevű előadást adtuk elő, és annak a munkabemutatóján történt meg a követező ominózus eset. A kezdés előtt 2 órával úgy éreztem, mindjárt rosszul leszek, annyira stresszeltem. A lámpaláz meghatározása meglehetősen csekély ahhoz képest, hogy én mit éreztem az előadás előtt. Lámpatűz, vagy inkább lámpaégés lenne az illőbb jelző.


fotó: GIME 

Tehát, kiálltam, és úgy éreztem, nem fogok odafordulni a közönség elé. Egyszerűen nem. Inkább maradok háttal a nézőknek, vagy - még jobb - elfutok, mielőtt észrevennének! Szerencsére, nem így történt, és az utolsó pillanatban úgy dönöttem: "Lesz ami lesz!"
Megfordultam, és végigcsináltam. Az előadás után a bátyám elmesélte: fehérebb voltam a falnál, és ő meg volt győződve róla, hogy elájulok a színpadon.

Ami A nép ellensége premieren történt, az még ennél is rosszabb volt. Nem a stressz miatt - habár az is jelentős volt -, hanem határtalan ostobaságom miatt. Olyan voltam, mintha most álltam volna először a színpadon. Nem éreztem a karakterem jelenlétét, nem éreztem a személyiségét, és nem éreztem a lelkét. (Amiről azt hittem megtaláltam.) Azon vettem észre magam, hogy egy arckifejezése van a karakteremnek: az meg a tátott szájjal bamba bámulás. Olyan voltam, mint egy idióta, és biztos is vagyok benne, hogy a kedves nézők csodálkoztak is, hogy mit is keresek a színpadon.

A premier egy határtalan kudarc volt. Úgy érzem, nem értem fel a darabhoz, és ehhez az iszonyúan nehéz karakter megformálásához. Szüleim is megmondták hogy "Jancsikám, ez egy nagyon nehéz karakter." Ami mindent elmond. Ez annyit jelent: "Nem voltál meggyőző, nem láttuk benned a karaktert, nem voltál hiteles."

Az az igazság, hogy olyan mélységesen elkeserdtem a gyenge teljesítmény miatt, hogy azt leírni sem tudom. Elértem a legalját. Egy jó hír van, hogy ettől már csak jobb lehet.

Hát próbáljuk ki!