Megírom! [Vircsák Enikő]

[Barabás] Tamás egyik privát üzenetét másoljuk most ide. Mert nekünk fontosak a gondolatok - főleg, ha a meg nem értett fehérségünkről van szó.

Egy vélemény következik a TI [Terra Incognita] búcsúelőadásáról.


fotó: GIME
 

"Tudod Tamás, ez "isszá" lesz - mert utána beültünk sörözni. Sokáig senki nem akart a darabról beszélni. Mert igazából kevés dolgot tudtunk volna kimondani. Miről szólt? Zavarban vagyok a válasszal: a gonosz születéséről, a férfi eszmény túlzásáról, a hagyományok látens funkciójáról, arról, hogy a tudás nem csak bölccsé, de keserűvé is tehet, hogy a Jó nem jó, de nem is rossz, a Rossz nem jó, de nem is rossz... és így tovább. Hat főből hárman oda voltunk érte: nagyon erős volt a hangulata, az atmoszférája. Végig nagyon jó volt minden - az egyetlen hiba az utolsó jelenet előtt a zárótrack korai indítása, a monológ megzavarása volt - de pl engem ez se tudott kizökkenteni. Szóval elmaradt az elemzés - jó volt, de nem tudtunk róla beszélni. Én se igazán. Megmaradtunk azon a szinten, hogy ki melyik karaktert, ill. színészt kedvelte meg.

Én Jánt nagyon bírom, azt hiszem.

Csúf meg Zóra - annyira szeretnivaló figurák voltak, olyan vegytisztán éreztem, hogy megsimogatnám a buksi fejüket, hogy... hogy... hogy csak na.

A Férfi gondolatait ismertem, nekem ő nem volt annyira izgalmas - a többiek kedvelték nagyon - én élek a gyanúval, hogy pont ezért, mert ebben a fura világban ő üdítően ismerős volt - mégha egy ilyen kiégett intellektuellel kapcsolatban az üdítő kifejezés kissé félreérthető is.

És szerettük az 'Iskolapéldás' utalást - nagyon! A zene megszólaláskor még azt gondoltuk, hogy milyen gáz ugyanazt a a számot itt is felhasználni - de aztán kiderült, hogy ez nem hiba, hanem utalás - na, akkor megvettetek minket.

Hogy ezúttal ne kelljen rákérdezned: a te alakításod ismerős volt, nem tűnt fel újdonság, ilyennek ismerlek a színpadról. De ez nem rossz: nagyon-nagyon jól folyó mondatok, nagyon életrekelő szöveg. De itt már bizony nem ugrik ki a te játékod, nem te vagy a legélvezhetőbb, a fő.

Egyébként le a kalappal a díszlet, a jelmezek és a hang- és mozgásötletek tekintetében. Hatnak, és önmagukban is zseniális ötletek.

Szóval szerettem, még ha nem is értettem annyira, hogy szóra váltsam az élményt."

Enikő